fbpx

Curs de Fonaments de Musicoteràpia Reconegut pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya

Benvolguts,ens plau informarvos que si sou funcionaris del Departament d’Ensenyament us oferim el 1er Curs de Fonaments de Musicoteràpia reconegut pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. En breu esperem poder notificar-vos que tenim més cursos reconeguts pel Departament d’Ensenyament.

http://xtec.gencat.cat/ca/formacio/formacio-permanent-professorat/cercador-activitats/

IMPARTIT PER .A.M.A.C.A.T. – (Associació de Musicoterapeutes i Arterapeutes de Catalunya)

NOM DE L’ACTIVITAT: CURS INTRODUCCIÓ A LA MUSICOTERÀPIA

Descripció:

Curs teòric pràctic on descriurem l’utilització del fet musical en tot el seu ampli espectre i de com el podem utilitzar per afavorir i incidir  en el benestar de les persones tan a nivell individual, grupal, familiar i comunitari.

Participarem en sessions reals de musicoteràpia.

S’incidirà en la importància del fet musical com un element de salut.

Per més informació us podeu adreçar al Centre d’Estudis Musicals Maria Grever i demanar pel responsable, Joan Capafons, Cap d’Àrea de Musicoteràpia.

 

Cursos col.lectius

Preu 400 € – 16 hores de curs

NOM DE L’ACTIVITAT: CURS INTRODUCCIÓ A LA MUSICOTERÀPIA

Descripció:

Curs teòric pràctic on descriurem l’utilització del fet musical en tot el seu ampli espectre i de com el podem utilitzar per afavorir i incidir  en el benestar de les persones tan a nivell individual, grupal, familiar i comunitari.

Participarem en sessions reals de musicoteràpia.

S’incidirà en la importància del fet musical com un element de salut.

OBJECTIUS DE L’ACTIVITAT.

 

CONTINGUTS DE L’ACTIVITAT:  

  • El mestre o professor ha de ser capaç de reconèixer l’evolució en diverses  aproximacions històriques de la música com intervenció terapèutica i de benestar.
  • El mestre o professor ha de ser capaç  de d’averiguar l’identitat musical d’una persona el que s’anomena I.S.O. Musical Identity.
  • El mestre o professor ha de ser capaç  d’el.laborar l’historial musical d’una persona.
  • El mestre o professor ha de ser capaç  de conèixer com fer recollida del diagnòstic.
  • El mestre o professor ha de ser capaç  d’establir objectius terapèutics per intentar assolir através dels recursos musicals.
  • El mestre o professor ha de coneixer recursos basics i òptims per desenvolupar els programes i sessions de usicoterapia.
  • El mestre o professor ha de ser capaç  de dissenyar  una sessió de musicoteràpia.
  • El mestre o professor ha de ser capaç  de conèixer mètodes d’avaluació i recollida d’informació de les sessions de musicoteràpia.
  • El mestre o professor ha de ser capaç  de conèixer com redactar les conclusions d’un programa d’intervenció de musicoteràpia.
  • El mestre o professor ha de ser capaç  de reconèixer  l’evolució històrica de la música com intervenció terapèutica i de benestar.
  1. Prehistòria i música com element social i cohesionador de grups humans.
  2. Música i salut a l’Antic Egipte.
  3. Música i salut a l’Antiga Grècia..
  4. Música i shamans.
  5. Música i Ioga.
  6. Tarantel.les.
  7. Musicoteràpia contemporania.

 

  • El mestre o professor ha de ser capaç  de reconèixer  els elements necessaris per poder parlar popiament de musicoteràpia.
  1. Elements necessaris per poder afirmar que estem davant d’una intervenció musicoterapèutica.
  2. Diagnòstic.
  3. Professionals de la Salut ( o de l’educació ).
  4. Entitats formals que acullen programes de musicoteràpia.
  5. Demanda explícita de serveis de musicoteràpia.
  6. Establiment d’objectius terapèutics.

 

  • El mestre o professor ha de ser capaç  de d’averiguar l’identitat musical d’una persona el que s’anomena I.S.O. ( In Search Of ) Musical Identity.
  1. Concepte d’I.S.O. i identitat musical d’una persona.
  2. Elements de la identitat musical d’una persona.
  3. I.S.O. identitat musical  individual.
  4. I.S.O.identitat musical grupal.

 

  • El mestre o professor ha de ser capaç  d’el.laborar l’historial musical d’una persona.
  1. Continguts d’un historial musical.
  2. Lligams emocionals i música.
  3. Memòries reminiscents i música.
  4. Música i cicle vital d’una persona.
  5. Focalització de l’atenció en records de benestar.

 

  • El mestre o professor ha de ser capaç  de reconèixer els diversos àmbits d’aplicació de la música com eina i recurs de salut i benestar avui en dia.
  1. Sanitari.
  2. Ensenyament.
  3. Comunitats terapèutiques.
  4. Justicia.
  5. Familia.

 

  • El mestre o professor ha de ser capaç  de conèixer com fer recollida del diagnòstic.
  1. Familia.
  2. Metges.
  3. Psiquiatres.
  4. Psicòlegs.
  5. Educadors socials.
  6. Mestres.
  7. Professors.

 

  • El mestre o professor ha de ser capaç  d’establir objectius terapèutics per intentar assolir através dels recursos musicals.
  1. Objectius fisiològics.
  2. Objectius emocionals.
  3. Objectius cognitius.
  4. Objectius socials.

 

  • El mestre o professor haurà de ser capaç de fer diverses activitats musicals bàsiques per desenvolupar sessions de musicoteràpia.
  1. Escalfament vocal.
  2. Body Percussion.
  3. Dinàmiques de grup amb activitats musicals.

 

  • El mestre o professor ha de coneixer recursos bàsics i òptims per desenvolupar els programes i sessions de musicoterapia.
  1. Sala i característiques.
  2. Amplificació.
  3. Microfonia.
  4. Recursos informàtics.
  5. Instruments necessaris.

 

  • El mestre o professor ha de ser capaç  de dissenyar  una sessió de musicoteràpia.
  1. Graella de disseny.

Mètodes d’avaluació en musicoteràpia.

  1. Mètoques quantitatius.
  2. Mètodes qualitatius.  
  • El mestre o professor ha de ser capaç  de conèixer com redactar les conclusions d’un programa d’intervenció de musicoteràpia.
  1. Redactar conclusions sobre un programa de musicoteràpia.
  • El mestre o professor ha de ser capaç  de desenvolupar un programa  en musicoteràpia en un àmbit d’intervenció.
  • Justificació teòrica.
  • Per què la música ?.
  • Àmbits d’aplicació.
  • Població.
  • Objectius terapèutics.
  • Disseny de sessions.
  • Ubicació.
  • Calendari.
  • Número de participants.
  • Avaluació dels objectius.
  • Conclusions del programa.

 

Comparteix l'article

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on print
Share on email
Share on pinterest